hmmm!

Måske skulle man alligevel overvejer at blive app-udvikler… Ej jeg tror ikke jeg ville egne mig til det, men efter denne annonce har jeg respekt overfor dem som gør det. jeg mener 60.000 i døgnet? jo tak!

http://www.applikationen.dk/nordmand-er-godt-pa-vej-til-at-blive-multimillionaer/

 

Hans app er blevet downloadet mere end 7 millioner gange, hans dagsløn er omkring 60.000 kroner og han er 28 år fortæller Berlingske.

Håkon er en af de heldige app-udviklere der har ramt nøglehullet.

Håkon er udvikleren af den utroligt populære app: “Wordfeud”. Et Scrabble-lignende spil der har fået enorm success siden sin lancering. Appen er både udgivet til Android og iOS og på App Store ligger den b.la. nummer 1 i “Top free” kategorien.
Wordfeud består af versioner, en gratis med reklamer og en der koster 18 kroneruden reklamer. Så tro ikke at Håkan ikke tjener penge på den gratis version, der er en god portion reklamer derinde som han får en solid indtægt fra.

Det startede som en hobby for ham, men nu har han sagt sit job op, og lever af at lave apps.
Hans udgifter lyder på 30.000 norske kroner om måneden på en supportmedarbejder, serverdrift og et amerikansk reklamebureau som håndterer reklamerne på den gratis version.

Skriv et svar

